Aan alles komt een eind

17 februari 2018 - Guangzhou, China

17 februari

De paar dagen in Bangkok waren leuk. Jullie hebben de videootjes over het Chinese Nieuwjaar gezien. Het sjouwen met tijgers en draken ging de hele avond door. Soms werd er vuurwerk afgestoken. De sfeer was geweldig.

Nu zitten we voor ons hotel op een terrasje. De koffers zijn gepakt en staan achter de receptie. Het is alweer drie maanden geleden dat we sokken, dichte schoenen en een lange broek aan hadden. De fleecejacks houden we bij de hand. Het is weer even wennen, maar als ik naar de weersvoorspelling voor Nederland kijk dan hebben we een lange broek en fleecejacks hard nodig. Over vijf uur vliegen we van Bangkok naar Guanzhou. Daar hebben we een overstaptijd van vijf kwartier. Dan volgt de lange zit naar Amsterdam.

Wij hebben drie maanden genoten van Maleisië, Indonesië en Thailand. Ik vond het leuk om weer verhaaltjes te schrijven. Wij vonden het leuk dat enkelen van jullie daar zo af en toe op reageerden. Dank deaarvoor. Een volgende reis is nog niet echt in de planning, maar Banda en Raja Ampat in Indonesië staan bovenaan ons verlanglijstje. Ter afsluiting voeg ik nog even een paar plaatjes van gisteren toe.

Tot in Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Aafje en John:
    Jan en Anneke
    Dank voor jullie heerlijke reis(verhalen)wij hebben er weer van genoten
    We wensen jullie een rustige veilige terugvlucht
    Groet Aafje en John
  2. Hans:
    17 februari 2018
    3 maanden lang! Zal wel weer even wennen zijn straks in Nederland, andere temperatuur, ander sfeertje, de korte broek weer in de kast, enz.. maar ik heb erg genoten van jullie verhalen. Fijn dat ik er bij mocht zijn met al jullie belevenissen, avonturen. Jan, je kan alles heel goed beschrijven en op een leuke onderhoudende manier. Goede vlucht naar Nederland!
  3. Jos:
    17 februari 2018
    Ik heb ze met veel plezier gelezen maar wat ik me afvraag: Welk land vind jij het mooist en in welk land verblijf je het liefst en tot slot, waar eet je het lekkerst?
  4. Lenie kulling:
    17 februari 2018
    jan, bedankt voor je verhalen, safe flight, groetjes uit het koude hessen
  5. Deborah:
    17 februari 2018
    Bedankt voor je mooie verhalen en wij kijken uit naar de volgende reis ;-) kom veilig terug! ✈️
    Groetjes Paul en Deborah
  6. Marijke en Joep:
    Selamat Jalan !!
  7. Cisca:
    17 februari 2018
    Genoten van jullie verhalen .
    Elke keer weer.
    En van de foto's.
    Goede vlucht en
    welkom in ons landje.
  8. Didi en Theo:
    17 februari 2018
    Dank Jan voor de mooie verhalen. We spreken elkaar weer in Nederland. Goede vlucht en brhouden thuiskomst.
  9. Joost en Marijke:
    Hallo Jan en Anneke,

Ondanks dat niet alles op rolletjes liep tijdens jullie vakantie hebben jullie genoten van de afgelopen maanden. En wij van jullie verhalen, juist leuk om te lezen als er iets mis ging, jullie kunnen tegen een stootje. Dank voor het mooie verslag steeds weer en de boerenkool met worst heeft ook zijn charme toch? 😁 Wel thuis.
  10. Barbara:
    17 februari 2018
    Goede reis terug en bedankt dat je ons weer hebt laten meegenieten!
  11. Stef Janssen:
    17 februari 2018
    Dag Jan en Anneke , we hebben weliswaar tussentijds niet gereageerd maar willen jullie bij deze laten weten met veel belangstelling jullie avonturen te hebben gevolgd.
    Wij wensen jullie een goede reis en behouden thuiskomst ,
    Gerdi en Stef .
  12. Brenda:
    17 februari 2018
    Bedankt Jan en Anneke! Ik heb weer genoten en zelfs mijn man stukjes laten lezen. Ooit gaan we elkaar tegenkomen ergens onderweg. Goede reis terug.
  13. Wil banda:
    17 februari 2018
    Bedankt voor je mooie verhalen goede reis terug
  14. Anneke:
    17 februari 2018
    Dank jullie wel voor alle leuke en informatieve verhalen tijdens jullie reis.
    Goeie thuisreis en sterkte met het wennen aan de hollandse temperatuur
  15. Ria van den bragt:
    17 februari 2018
    Ik ben blij dat jullie genoten hebben maar ben ook blij dat jullie weer thuis komen.xxxxx
  16. Ruud & Loes Hof:
    17 februari 2018
    We hebben er weer van genoten. Dank daarvoor. Goeie reis naar Nederland en wie weet komen julllie langs deze zomer voor een kopje koffie en/of een drankje!🤓😄👍🍺🍷
  17. Hugo en Didi:
    17 februari 2018
    Ik weet zeker dat jullie Nusa Penida ook nog wel eens willen aandoen. Jullie waren daar zo weg van toen we elkaar in Sanur zagen. Die prachtige foto’s van die manta’s.
  18. Ted:
    17 februari 2018
    Het waren weer prachtige verhalen,goede reis naar huis toegewenst.
  19. Anneke:
    Heb genoten van Jullie verhalen Jan
    En dat Samen hebben kunnen doen,,is voor mij een / iets waardevols voor jullie!
  20. Ilka van Don:
    17 februari 2018
    Best Anneke en Jan, jullie hebben een prachtige vakantie gehad en daar hebben jullie mij ( maar ook anderen) veel plezier mee gedaan. Ik heb genoten van alle smeuïge verhalen maar ook van de foto's waardoor het "mee reizen " nog mooier werd.
    Ik ken jullie niet persoonlijk maar via vrienden van Bali, werden we " vrienden".
    Ik wens jullie gezondheid toe zodat jullie je droomreizen ten uitvoer kunnen brengen.
    Voor Anneke een (denkbeeldige) bos bloemen en voor jou Jan een prachtige pluim op je hoed met dank.
    Ilka van Don
  21. Greetje:
    18 februari 2018
    Wat hebben wij genoten van jullie prachtige reis verhalen en nu weer thuis komen in ons koude kikkerlandje, waar jullie na de lange reis kunnen dromen van al het moois wat jullie gezien en meegemaakt hebben! En dan maar weer heerlijk de kinderen ontmoeten en uitrusten, en wie weet plannen smeden voor de volgende reis! Ik hoop voor jullie op een rustige thuisreis en ook namens Bauke hartelijk dank voor je prachtige verhalen dikke kus en hartelijk welkom terug! Bauke en Greetje
  22. Christine:
    18 februari 2018
    Dank jullie wel voor de mooie verhalen en foto's. Ik heb niet steeds gereageerd op alles maar weer mee kunnen reizen. Nu wens ik jullie een goede reis terug naar het mooie Nederland. Groeten.
  23. Jolanda:
    19 februari 2018
    Dank jullie wel voor het prachtige reis verslag ! Ik heb er van genoten en regelmatig ook nog in een deuk gelegen. Zo leuk geschreven Jan. Daar moet je echt iets mee gaan doen. Jammer dat die 3 maanden alweer voorbij zijn gevlogen. Bedankt Jan en Anneke