Van Nong Khai naar Khon Kaen

13 februari 2018 - Khon Kaen, Thailand

13 februari.

Zoals altijd zijn we vroeg wakker als we moeten reizen. De German Bakery gaat om zeven uur open. Wij zijn de eerste klanten. Het ruikt heerlijk naar vers gebakken brood. Rudy, de eigenaar, vertelt dat hij iedere ochtend om kwart over drie op staat en aan de slag gaat. Het resultaat is er naar. Lekkere verse kaiserbrotchen, etc. Langzaam druppelen de landgenoten van Rudy binnen. Hij hoeft ze al niet meer te vragen wat ze willen eten. Allemaal vaste klanten.

Terug bij ons huisje pakken we ons koffertje in. Rekenen de fietshuur af en stappen in de auto. Deze keer laat Maps.Me me in de steek. Hij weet wel waar Khon Kaen ligt, maar kan de straat niet vinden. Tom Tom daarentegen weet het wel. We zitten in de ochtendspits, maar als we Nong Khai eenmaal achter ons gelaten hebben lijkt het alsof we de highway voor ons zelf hebben. Af en toe passeren wij een vrachtwagen die zwaar geladen is met suikerriet. Net voor Udon Thani valt ons eerste dodelijke slachtoffer. Enkele tientallen meters voor mij op de weg zie ik een soort dik lint op de weg liggen. Ik rem iets af want ik kan in het felle ochtendlicht niet goed zien wat het is. Het beweegt en schuift langzaam vooruit. Voordat ik er erg in heb rijd ik over een slang van een meter of drie heen. De motorrijder, die achter mij rijdt kan het kronkelende beest gelukkig ontwijken. Rondom Udon Thani is het weer even druk en ook als we Khon Kaen binnenrijden doen we voorzichtig aan. De chauffeurs zijn over het algemeen zeer gedisciplineerd, maar de motorrijders willen je nog wel eens links en rechts voorbij schieten.

Eerder dan verwacht staan we bij de receptie van ons hotel. We hebben nog een middag en een avond voor ons. Lekker niets doen. Een beetje kuieren en een hapje eten.

Morgen vliegen we van Khon Kaen naar Bangkok.

1. Didi en Theo:
    13 februari 2018
    Het zit er alweer bijna op. We denken, dat jullie een mooie reis hebben gehad. Veel foto,s en herinneringen nemen jullie mee naar Nederland. Als we langs komen, of jullie bij ons dan is er stof genoeg om te praten. Morgen gaan wij op debarricade om te strijden voor een vrienderlijker en beter fiets verkeer. We hebben er zin in. Jullie alvast weer een goede reis. Dikke knuffel van ons allebei.
  2. Els:
    13 februari 2018
    Gelukkig hebben jullie het laatste stuk vakantie goed weer gehad.
    Ik geniet als nooit tevoren van de Nederlandse successen op de Olympische Spelen.
  3. Cisca:
    13 februari 2018
    Een hilarisch moment op jullie laatste autorit.
    Schrikken zeg.
    Alvast een goede vlucht naar Bangkok.
  4. Anneke:
    15 februari 2018
    Wat genieten jullie toch!!
  5. Ilka van Don:
    15 februari 2018
    Nog enkele dagen en dan is jullie koek op.
    Wat hebben jullie een mooie vakantie gehad en gelukkig gezond gebleven.
    Groeten.